Florencijos vyrų mados savaitėje „Pitti Uomo“ žibėjo ir stilingi lietuviai

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.
Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
2022-01-17 15:21
AA

Jau tris dešimtmečius rengiamos „Pitti Uomo“ vyrų mados savaitės pandemija nepažabojo – nors gerokai kuklesnė, tačiau laikantis griežčiausių saugumo reikalavimų šiemet ji jau 101-ąjį kartą į Florenciją vėl sutraukę tūkstančius mados industrijos atstovų ir leido iš arti pažvelgti į naujausias šio sezono tendencijas.

Mados namų įkūrėjai, dizaineriai, stilistai, mados leidinių redaktoriai, nuomonės formuotojai – visi tie, kas suka mados karuselę – iš įvairių pasaulio šalių atskubėjo į šiomis dienomis gana žvarboką Italiją.

Čia darbavosi šimtai fotoaparatais „apsiginklavusių“ mados fotografų, sukiojosi tūkstančiais stileivų, į kuriuos ir buvo nukreipti objektyvai. Tarp kviestinių svečių Florencijoje buvo galima sutikti ir ne vieną žinomą lietuvį.

„Pitti Uomo“ traukai neatsispyrė garsiausias Lietuvos floristas Mantas Petruškevičius, buvęs modelis Orinta Eivaitė-Hoang, TV laidų vedėjas Edvardas Žičkus, mados tendencijų analitikė Marija Palaikytė ir kiti.

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.

Įprastai Florenciją vyrų mados Meka paverčiantis renginys dėl pandemijos šiemet atsisakė triukšmingų vakarėlių ir susikoncentravo į pagrindinį objektą – madą: tris dienas nuo ryto iki vakaro buvo galima išvysti naujausias garsių prekės ženklų kolekcijas, aksesuarų linijas, klausytis paskaitų apie šiųmetes tendencijas.

Tiesa, prieš pat „Pitti Uomo“ startą neišvengta intrigų. Tarkime, paskutinę minutę čia atsisakė dalyvauti tokie milžinai, kaip „Brunello Cucinelli“ ar „Caruso“ mados namai. Tačiau Fortezza da Basso erdvėse surengtoje mados šventėje, kuri šiemet pavadinti „Atspindžiai“, tikrai netrūko mados spindesio.

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.

Iš Niujorko atvykęs garsus tinklaraštininkas, fotografas ir mados žurnalo „No Chaser“ leidėjas Karlas Edwinas Guerre, paskutinę renginio dieną akcentavo: „Nors tendencijos rodo, kad grįžtama prie klasikos, tačiau nebijoma ir drąsių sprendimų – ryškesnių spalvų, ieškoma netradicinių formų, o tai dvelkia nauja banga gana stagnatoriškoje vyrų madoje. Mažiau visada yra daugiau, arba iš tikrųjų tai parodo balansą tarp individualumo ir stiliaus. Na, o kalbant apie rekomendacijas, aš asmeniškai nesiūlau rinktis jojiko stiliaus. Vietoje to, manau, kad puikus pasirinkimas būtų stiliaus detalių dėka susikurtas įvaizdis – mažos asmeninės išraiškos, skoningi aksesuarai (skrybėlės, skepetaitės švarko ar liemenės kišenėje, rankinės) – tai tikrai padės išsiskirti. Ko vengti? Drabužių derinių, kurie rėktų: „pažiūrėk į mane“. Jokių neoninių ar pastelinių spalvų.“

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.

Dauguma prekės ženklų šiemet atsigręžė į natūralaus pluošto audinius ir medžiagas: ypač didelis dėmesys teko kašmyrui, stručio odai, aprangoje pakeitusiai krokodilo ir pitono odą.

Antai Italijos karšmyro karaliumi tituluojamas Corrado Barbera, kurio tėvas Luciano prieš daugelį metų buvo nominuotas stilingiausiu pasaulio vyru, o jis pats šiandien vadovauja šeimos kašmyro fabrikui atkreipė dėmesį tiek į formas, tiek į kokybę.

„Reikia rinktis spalvas, kurios suteikia galimybes ir laimę, o medžiagas tas, kurių tekstūroje dominuoja dideli kvadratai. Patarčiau kiekvienam vyrui savo spintoje turėti pora kašmyrinių megztinių aukštu kaklu (golfų), vieną mėlyną šviesų kašmyrinį švarką vasarai, kitą – tamsų kašmyrinį švarką, skirtą žiemai, visi švarkai turi būti vienaeiliai (2 sagų). Taip pat garderobe būtinas ir flanelinio kašmyro (angl. Flannel) dvieilis kostiumas, dar vadinamas dviborčiu (angl. Double – breasted) su 4 ar 6 sagomis. Reikėtų nepamiršti ir elegantiško aksominio švarko, kurį būtų įmanoma nešioti kiekvieną dieną, bet kokia proga, o taip pat – ir kokteilinio stiliaus kostiumo (angl. Tuxedo), bet labai paprasto, be jokių sunkių detalių“, – sakė stiliaus guru Italijoje dažnai vadinamas vyras.

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.

Kinijos ir Indijos fabrikuose, kuriems gamybą dabar patiki ne vienas greitesnio ir didesnio pelno siekiantis prekės ženklas.

Nicola Santarelli, kurio šeimos įkurti mados namai gyvuoja jau gerą šimtmetį, atkreipė dėmesį, kad į madą sugrįžta dviborčiai – dvi sagų eiles turintys – juostiniai kostiumai.

„Jūsų spintoje visada turi būti mėlynas švarkas – elegantiškas, bet tuo pačiu lengvai derinamas kas dieną. Vėl madingi verstos odos švarkai, vadinamieji bomberiai. Švarkas tampa vis "lengvesnis" stiliumi, savo akcentais kupinas gyvybės, o kartais – net ekstravagancijos, o štai kostiumas dar labiau įsispraudė į klasikinius rėmus ir tapo rimtesniu, solidesniu. Pandemija padiktavo naują tendenciją – švarkas su džinsais derinamas kone kasdien. Svarbiausia nepamiršti, kad vyriškoje elegancijoje stiliaus detalių perkrovimas nėra sveikintinas“, – sakė N.Santarelli.

Tuo tarpu mados industrijos atstovas Fabrizio Ferrari paantrino, jog patogumas, trumpi minkšti pečiai su mažai paminkštinimo sugrįžo į vyriškus kostiumus, o šį sezoną, anot jo, įsivyravo šiltos spalvos, užgoždamos šaltus iki tol vyravusius atspalvius. Tinkama duoklė šiemet atiduota ir žemės spalvoms. 

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.

Praeityje garsus lietuvių modelis Orinta Eivaitė-Hoang vyrų mados savaitėje lankėsi pirmą kartą ir, nežiūrint pandemijos padiktuotų apribojimų, liko sužavėta viešnage. 

„Florencija šiemet paskelbė pasitikėjimo žinutę ateičiai, o pasaulinio lygio epidemija padiktavo ir šių metų renginio kryptį – didelį norą grįžti į normalų gyvenimą. Dinamiška atmosfera, kuri, atsižvelgiant į dabartinę situaciją, buvo tikrai teigiama“, – įspūdžiais dalinosi Orinta.

Vyrų mados savaitės Florencijoje akimirka / Daniele Bianchi nuotr.

Jai pritarė ir ne vienoje pasaulio mados savaitėje lankęsis TV laidų kūrėjas Edvardas Žičkus.

„Mano spintoje galima rasti bent dešimt kostiumų, įvairių liemenių, marškinių ir ji vis labiau prisipildo kokybiškų kašmyro gaminių. Džiugu, kad „Pitti Uomo“ išskyrė kokybę, klasiką modernizavo žaismingesniais raštais ir įdomesniais aksesuarais, platesne spalvų gama. Juk vyrai irgi nori nebūti pilki, nuobodūs“, – šypsosi iš Florencijos tik ką sugrįžęs populiarių televizijos laidų vedėjas.

Fotogalerija:

Vyrų mados savaitė Florencijoje (35 nuotr.)
+29