Menininkė Jolita Vaitkutė sukūrė kaukę iš gyvų žiedų: skatina nepamiršti saugumo

Jolita Vaitkutė/ Organizatorių nuotr.
Jolita Vaitkutė/ Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2020-04-29 11:24
AA

Jaunosios kartos menininkė Jolita Vaitkutė nuolat stebina netikėtais kūriniais, kuriems pasitelkia įvairiausias priemones – nuo maisto produktų iki netipinių daiktų. Šį kartą, bendradarbiaudama su PLC „Panorama“, ji sukūrė veido kaukę iš gyvų žiedų. Ypatingo kruopštumo ir beveik pusdienio darbo pareikalavęs meno kūrinys atkreipia dėmesį į išliekančią saugumo svarbą. Sušvelnėjus karantino sąlygoms ir atsinaujinus galimybei lankytis pamėgtose parduotuvėse, būtina nepamiršti apsauginės kaukės, kuri gali tapti ir puikiu stiliaus akcentu.

Karantino laikotarpiu menininkė J. Vaitkutė sukūrė ne vieną meno kūrinį, atliepiantį svarbiausias aktualijas – neįprastą muilą, ir net kelias veido kaukes. Vienai jų menininkė naudojo česnako skilteles, o kitos pagrindiniu akcentu tapo kiaušiniai. J. Vaitkutė sako, kad savo kūryboje dažnai kalba apie aktualias problemas – kai kurias norisi pašiepti, o dėl kitų kelti dialogą ar skleisti svarbią žinutę.

Norėdama dar kartą priminti žmonėms apie apsauginių priemonių svarbą sušvelnėjus karantino sąlygoms, J. Vaitkutė sukūrė ir išskirtinę kaukę iš gyvų žiedų. Tokia idėja menininkei kilo kartu su duris vėl atvėrus prekybos centro parduotuvėms, norėjosi lankytojus paskatinti būti atsakingus ir priminti saugoti save bei aplinkinius.

 

Jolita Vaitkutė/ Organizatorių nuotr.

„Man svarbu parodyti, kad nepamirštume nešioti kaukes, kad ir kaip pavasaris provokuoja jas nusiimti. Būkime kantrūs ir saugūs, nors ir sunku laikytis karantino, kai lauke taip šilta. Tikiuosi, kad žmonės, žiūrėdami į kažką gražaus, prisimins tai, kas svarbu. Man, kaip menininkei, smagu, kad atsiranda galimybė savo kūrybą eksponuoti plačiau“, – sako naujosios prekybos centro kampanijos veidu tapusi menininkė.

Kūrinys pareikalavo ir laiko, ir kruopštumo

Kurdama išskirtinio dizaino kaukę, J. Vaitkutė užtruko kone pusdienį. „Esu pratusi prie tokių dalykų dirbti ilgai, darbas labai kruopštus, nes reikia rankomis dėlioti po vieną žiedelį. Iš viso procesas užtruko apie 5–6 val., nes dariau skylutes, į kurias pincetu kaišiojau slyvų žiedelius. Kaukės užfiksavimui po jos pagaminimo turėjau labai mažai laiko, nes žiedeliai labai trapūs. Man patinka pagauti tokius momentus, nes daug mano darbų gyvena trumpai“, – pasakoja menininkė.

J. Vaitkutė juokauja, kad iš visų iki šiol sukurtų kaukių šią dėvėti buvo maloniausia: „Ji labai skaniai kvepėjo. Žiedų ieškojome iš žmonių – klausėme, kas turi sodus, galbūt gali nulaužti mums kokią šaką. Taip gavome įvairiausių žiedų, o viena šaka, kurios nepanaudojome, dabar puošia namus. Man pačiai, kaip kūrėjai, norėjosi išlaikyti kuo daugiau natūralumo, gyvumo, tikrumo – tai mane ir prekybos centrą siejančios vertybės, dėl kurių sutikau tapti šios kampanijos veidu.“

 

Jolitos Vaitkutės iš gėlių sukurta kaukė/ Organizatorių nuotr.

Kaukė – ir stiliaus akcentas

J. Vaitkutė sako, kad nuo virusų saugančios kaukės gali tapti ir puikiu stiliaus akcentu. Be to, kaukių, kaip aksesuaro, tendenciją ji jau anksčiau pastebėjo ir lankydamasi užsienio šalyse. „Turiu parsivežusi vieną labai gražią kaukę iš Japonijos, kur dalyvavau madų savaitėje. Ten kaukes nešioja visi, tad natūraliai atsirado įvairių stilizuotų kaukių paklausa. Manau, kad kaukes galima priderinti prie kasdienės aprangos, išreikšti savo asmenybę. Man labai patinka nešioti kaukę – gerai su ja jaučiuosi, ji papildo mano stilių, taip apsaugau save ir kitus“, – tikina J. Vaitkutė.

 

Jolita Vaitkutė/ Organizatorių nuotr.

Idėją sukurti kaukę iš gyvų žiedų organizavusio prekybos centro rinkodaros vadovė Vilma Banienė priduria, kad mados prekės ženklai iš tiesų į asortimentą pradeda įtraukti įvairiaspalves veido kaukes.

„Žmonių noras puoštis, atsinaujinti niekur nedingo ir karantino metu. Tai pakelia nuotaiką, tampa atgaiva, padeda emocinei būsenai. Šie laikai visų sričių specialistų pareikalavo ypatingo lankstumo bei kūrybingumo, tad ir mados pasaulis atsigręžė į šią problemą ir jau siūlo platų stilingų veido kaukių pasirinkimą – nuo dizainerių iki didžiausių Lietuvos drabužių gamintojų“, – sako V. Banienė.

„Šia kampanija, bendradarbiaudami su menininke, norėjome parodyti savo lankytojams, kaip jų pasiilgome. Juos pasitinkame pavasariškomis ir spalvingomis kolekcijomis, atliepiančiomis visas tendencijas, bet didžiausią dėmesį vis dar skiriame saugumui. Skatiname visus prekybos centre lankytis tik dėvint kaukes bei laikantis kitų saugumo reikalavimų. Savo ruožtu taip pat dedame visas pastangas, kad apsilankyti prekybos centre būtų saugu“, – priduria V. Banienė.