Tauragiškis Rokas Baciuška – dar labai jaunas, o jau gali pasigirti įveikęs tokią sporto karjeros viršūnę

Rokas Baciuška
Rokas Baciuška
Renaldas Gabartas
Šaltinis: „Žmonės“
2018-11-25 14:30
AA

Gruodį aštuonioliktąjį gimtadienį švęsiantis tauragiškis Rokas Baciuška neseniai atvertė naują Lietuvos automobilių sporto istorijos puslapį – Vokietijos „Estering“ lenktynių trasoje tapo Europos ralio kroso čempionu.

„Aš aplenkiau Šumacherį“ – Rokas Baciuška yra vienintelis mūsų šalies lenktynininkas, galintis pasigirti įveikęs tokią sporto karjeros viršūnę. Tegu tai ne tituluočiausias visų laikų F-1 pilotas Michaelis, o jo sūnus Mickas jaunesnysis, tačiau Europos čempionato etapuose, į kuriuos susirenka triženklis skaičius kartingo vunderkindų, konkurencija visuomet pasiutusiai aštri. Visgi šis beveik ketverių metų senumo įvykis dabar atrodo tik kaip maloni smulkmena, palyginti su lietuvio laimėjimu spalį Vokietijoje.

Rokas Baciuška / Egidijaus Babelio nuotr.

Kaip ir absoliuti dauguma vaikų, bandančių atrasti daugiausia smagumo teikiantį užsiėmimą, Rokas išbandė beveik viską, kas buvo įmanoma augant Tauragėje, – nuo krepšinio iki futbolo. Tačiau kai vienas tėčio įmonėje dirbantis automobilių mechanikas pakvietė pasivažinėti pramoginiais gokartais, Baciuškų šeimos kasdienybė radikaliai pasikeitė. Devynmečiam vaikinukui lakstymas mažosiomis mašinomis padarė tokį įspūdį, kad netrukus laikas pradėtas matuoti nuo vienų iki kitų kartingo varžybų.

Bent akies krašteliu sekusiems, kokių rezultatų nuo pat pirmųjų startų pasiekdavo tauragiškis, dabartinis rezultatas atrodo logiškas. Dar būdamas visai bamblys, Rokas pradėjo skinti pergales visose lenktynių serijose, kokiose tik dalyvavo. Per kelerius pastaruosius metus jis spėjo tapti Lietuvos ir Baltijos šalių čempionu, o persėdęs į galingiausią KZ2 klasės gokartą – prasibrauti į Europos kartingo elitą.

Rokas Baciuška / Egidijaus Babelio nuotr.

Pernai gimnazistas susigundė pasiūlymu išmėginti jėgas kėbulinių automobilių ralio kroso varžybose ir, galima sakyti, duris į Europos čempionato „EuroRX“ klubą atsidarė koja: jau pačiose pirmosiose lenktynėse Prancūzijoje ne tik prasibrovė į finalą, bet sugebėjo užimti trečią vietą ir tik dėl gautų baudos taškų liko greta garbės pakylos. Antrose oficialiose „EuroRX“ varžybose Rygoje praėjusį rudenį vaikinukas užėmė antrą vietą – nusileido tik čempionu tapusiam vengrui, o galutinėje įskaitoje liko vienuoliktas tarp 50 geriausių Europos lenktynininkų, nors dalyvavo tik dviejuose etapuose iš šešių.

2018-aisiais kovas „Euro RX“ čempionato „S1600“ klasėje (beje, joje galima važiuoti neturint vairuotojo pažymėjimo) tauragiškis pradėjo su „Škoda Fabia“, o sezono viduryje persėdo prie technologiškai šiek tiek pažangesnio „Audi A1“ ir tapo sunkiai pavejamas net vyresniems ir labiau patyrusiems varžovams. Rokas likdavo greta nugalėtojų garbės pakylos tik tais atvejais, jei netikėtai sustreikuodavo koks nors agregatas, užklupdavo netikėtos nesėkmės, nepavykdavo tinkamai sureguliuoti automobilio ar komandos (Rokas startuoja su Vokietijos komandos „Volland Racing“ vėliava) vadovas priimdavo klaidingus taktinius sprendimus. Visgi tauragiškis visuose etapuose sugebėdavo kautis su lyderiais ir rinkti taškus.

Rokas Baciuška / Egidijaus Babelio nuotr.

Po triumfo penktame „Euro RX“ etape Latvijoje Rokas pakilo į pirmą vietą bendrojoje įskaitoje, todėl paskutinėse sezono lenktynėse jo laukė „lengva“ užduotis – patekti į finalą ir jame užimti aukštesnę nei penktą vietą. Nors ši „matematika“ atrodo paprasta, jis su pagrindiniu savo varžovu Aydaru Nurievu Vokietijos trasoje taip skalbė vienas kitam šonus, kad šią kovą transliavę „Sport 1“ kanalo komentatoriai klykė kaip paaugliai per roko žvaigždžių koncertą. Tauragiškis ir šioje dvikovoje pademonstravo meistro profesionalumą, praleido varžovą į priekį ir, išvengęs rizikos, iškovojo Europos čempiono titulą.

Ši pergalė išskirtinė ir tuo, kad Rokas yra jauniausias sportininkas, kuris laimėjo tokio aukšto lygio lenktynių seriją. Brandos egzaminų išvakarėse praleidžiantis kone trečdalį pamokų, vaikinukas tikina jau seniai išmokęs derinti mokslus, treniruotes ir startus kartingo bei ralio kroso čempionatuose.

„Žinoma, būna sunkoka, kai tenka išvykti į užsienį treniruotis ar dalyvauti varžybose, bet stengiuosi susitarti su mokytojais ir grįžęs atsiskaityti. Be to, ir tėtis yra pasakęs, kad jei pažymių vidurkis pradės kelti rūpesčių, baigsis visi sportai. Kol kas jis siekia aštuonis ir visiems tinka. Tik mama vis dar kaskart per varžybas jaudinasi. Bet turbūt kitaip ir negali būti – jei mano sūnus kada nors lenktyniaus, aš irgi jaudinsiuosi“, – šypsosi Rokas. Šiuo metu jis treniruoja septynmetį broliuką.

Beje, Roko tėtis Giedrius dar šiųmetinio čempionato išvakarėse pažadėjo, kad jei rezultatai bus teisingi, šeima įteiks savo dovaną – kasdienėms kelionėms skirtą automobilį.